Drukarnia MDM-DRUK opracowała unikalną na skalę światową technologię, która pozwala na zabezpieczanie wydruków przed fałszerstwem.
Technologia HQSM
Nazwa "HQSM" pochodzi od pierwszych liter angielskich słów High Quality Safe Microprint i oznacza:
Wysokiej Jakości Bezpieczny Mikrodruk
Jednak nie jest to po prostu, jak mogło by się wydawać, zastosowanie drobnego druku spotykanego na banknotach. Stworzona przez nas technologia pozwala na pójście krok dalej, jeszcze głębiej w samą technikę reprodukcji obrazu. Możemy kodować pojedynczy element, "atom" obrazu, czyli po prostu punkt rastrowy. Mikrodruk w swoich założeniach składa się z większej, lub mniejszej ilości punktów rastrowych, więc w standardowo stosowanych technologiach jest możliwe jego fałszowanie czy podrabianie. W zastosowanym przez nas rozwiązaniu, nośnikiem informacji jest nie sam wydruk, ale technika jego wykonania.
Podrabianie jest jednym z najszybciej rozwijających się przestępstw gospodarczych na świecie. Zagraża ono zarówno gospodarkom krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się, szkodzi nowym inwestycjom, a także w coraz większym stopniu zagraża zdrowiu i bezpieczeństwu publicznemu.
Postęp technologiczny oznacza, że fałszerze stali się bardziej wyrafinowani. Obecnie podrabiany jest ogromny asortyment dóbr, od odzieży i środków farmaceutycznych, żywności, po części samochodowe i agrochemiczne. Podrabianie produktów obejmuje towary mające na celu naśladowanie przedmiotów lub usług świadczonych przez znane marki lub producentów. Przestępcy dążą do wmówienia konsumentom, że kupowany przez nich produkt jest oryginalny, podczas gdy w rzeczywistości jest to podróbka gorszej jakości lub produkt, który nie został zatwierdzony do sprzedaży przez właściciela marki. Definicja ta obejmuje towary przypominające wyglądem produkty, które mają na celu wprowadzenie konsumenta w błąd poprzez używanie nazw marek i opakowań, które wyglądają bardzo podobnie do produktów oryginalnych.
Na dzisiejszym rynku towarów i produktów bardzo ważną funkcję pełni marka. Producenci poświęcają znaczne nakłady finansowe oraz czynią wiele wysiłku, aby ich produkty były rozpoznawalne i pozytywnie się kojarzyły. Dobrze wypromowana, a jednocześnie sprawdzona i znana z dobrej jakości marka zawsze stanowi łakomy kąsek dla wszelkiego rodzaju fałszerzy, którzy podszywając się pod uznanego producenta oferują inne towary, niejednokrotnie znacznie tańsze i jakościowo gorsze. Jak szacuje Międzynarodowa Izba Handlowa (ICC), podróbki stanowią 10 proc. globalnego obrotu handlowego i rosną w tempie 15,6 proc. rocznie. Wartość rynku podrabianych towarów szacowana jest na 1,8 biliona USD. W celu ochrony interesów – zarówno swoich, jak i potencjalnych nabywców – producenci starają się stosować różnego rodzaju zabezpieczenia pozwalające odkryć oszustwo, gdyż w dobie rozwoju technologii poligraficznych fałszywe opakowanie bywa trudne do odróżnienia przez konsumenta od oryginału.
O tym, że problem takiej nielegalnej imitacji nie jest wcale taki mały pokazują statystyki. Badania Europejskiego Stowarzyszenia Marek, przeprowadzone w 21 krajach, dowiodły, że blisko jedna trzecia przedsiębiorstw miała do czynienia z produktami podobnymi do oryginalnych. Połowa z nich wszczęła działania, które miały doprowadzić do porzucenia tego rodzaju zachowań.
O zasadności takiej walki przekonują badania. Wedle informacji marketingowych niemal połowa konsumentów nosiła się z bardzo poważnym zamiarem kupna „podrobionego” produktu. Najczęściej nie zdawali sobie sprawy, że sięgają po imitację.
Szacuje się, że około 50 proc. leków oferowanych w internecie to podróbki. Według WHO co setny lek na polskim rynku jest podrobiony, a Polacy wydają na fałszywki 100 mln zł rocznie. W globalnej skali wartość czarnego rynku podrabianych leków sięga 200 miliardów dolarów amerykańskich. Interpol wskazuje, że każdego roku z powodu zażywania podrobionych leków ginie około miliona osób.
Handel równoległy jest napędzany przez różne ceny na różnych rynkach geograficznych. Oryginalny produkt jest wprowadzany z jednego rynku na drugi bez zgody właściciela marki, często podcinając jego sieć dystrybucji. Czasami odbywa się to w celu uniknięcia płacenia wyższych podatków. Internet stworzył globalny rynek i utrudnił właścicielom marek kontrolę nad tym, gdzie sprzedawane są ich towary. Wiele osób, które nie chcą podrobionego produktu, kupi oryginalny przedmiot z rabatem.
Dzięki technologii HQSM każdy producent będzie w stanie prześledzić drogę dystrybucji swojego towaru, ponieważ będzie wiedział kiedy i gdzie ten został wyprodukowany.
Firmy na całym świecie dokładają coraz większych starań, aby zmniejszyć swój negatywny wpływ na środowisko. Sięganie po papier z certyfikowanych źródeł, stosowanie mniej toksycznych farb czy energooszczędnych maszyn - to podstawy gospodarki naturalnej w poligrafii. Niestety ekologiczny druk nie oznacza, że jest on tańszy. Mimo to staje się on coraz ważniejszy dla zamawiających produkcje.
Do procesu druku wykorzystuje się wiele związków chemicznych. Do podstawowych należy farba, oraz wszystkie składowe potrzebne do jej prawidłowej aplikacji na arkuszu. Są to głownie woda, alkohol oraz bufor – roztwór, którego pH prawie się nie zmienia po dodaniu niewielkich ilości mocnych kwasów lub zasad, ani po rozcieńczeniu wodą. Jest to mieszanina słabego kwasu i soli tego kwasu z mocną zasadą albo mieszanina słabej zasady i soli tej zasady z mocnym kwasem.
Ilość używanej farby, determinuje wielkość wykorzystania pozostałych składników chemicznych. Dzięki zastosowaniu technologii HQSM udało nam się ograniczyć zużycie farby średnio aż o 16%! Daje to ogromne korzyści dla środowiska,, a zmniejszone zużycie wody pozwala na bardziej świadomą gospodarkę tym cennym surowcem, którego w naszym kraju ze względu na zmiany klimatyczne zaczyna brakować.
W procesie druku bardzo ważnym elementem jest też ilość papieru lub w przypadku opakowań - kartonu niezbędnego do wykonania zlecenia. Każdy proces poligraficzny, taki jak na przykład: druk, sztancowanie, aplikacja folii, lakierowanie czy klejenie, wymaga wykorzystania pewnej ilości arkuszy, tylko na tzw. przyrząd maszynowy. Służy to odpowiedniemu ustawieniu maszyny tak, aby dalszy proces był poprawny. Jednym z najbardziej newralgicznych procesów jest właśnie proces druku. Uzyskanie poprawnej odbitki kolorystycznej wymaga szeregu działań i kalibracji. Koszt przyrządu jest jednym z najważniejszych składników kosztów zlecenia druku, obok ceny wykonania formy drukowej oraz wartości druku pojedynczego egzemplarza. Dzięki zastosowaniu technologii HQSM jesteśmy w stanie znacząco zmniejszyć ilość makulatury, ponieważ zastosowany raster i jego charakterystyka, są bardziej precyzyjne w odwzorowaniu szczegółów i kolorów.
Wysoka jakość naszych produktów jest jednocześnie naszym najważniejszym celem. Wierzymy, że nasi Szanowni Klienci mają prawo do pełnej satysfakcji z rezultatów naszej pracy. Dlatego zawsze dążymy do poligraficznej perfekcji. Największym wyzwaniem jest dla nas nasza obsesja doskonałości. Właśnie to skłoniło nas do konsekwentnego budowania Laboratorium Doskonałej Poligrafii. Jednym z jego osiągnięć jest właśnie technologia HQSM. Dzięki odpowiedniemu opracowaniu plików graficznych w naszym studio graficznym, a także kolejnym procesom cyfrowym, aż do wykonania form drukowych, osiągnęliśmy niesamowitą jakość wydruku, w stosunku do innych stosowanych dzisiaj powszechnie technologii. Nasze produkty są o wiele bardziej szczegółowe w detalach, a barwy lepiej nasycone. Poniżej zestawienie tych samych druków przed i po zastosowaniu technologii HQSM.
Liść
Zastosowanie technologii HQSM ukazuje detale widoczne dotychczas jedynie w pliku.
Święto Holi
HQSM znacznie zwiększa dynamikę barw.
Kameleon
Technologia HQSM pozwala na uzyskanie znacznie większego kontrastu, przy mniejszej ilości farby.
Stragan
Odwzorowanie barw i detali na niespotykanym dotąd poziomie.
Ponadto, technologia HQSM oferuje naszym klientom skuteczną metodę znakowania, identyfikacji i weryfikacji autentyczności produktów. Dzięki zastosowaniu specjalnego systemu rastrowania, jesteśmy w stanie zakodować informację w grafice produktu. Na życzenie klienta możemy przygotować grafikę jego opakowania tak, aby było możliwe jej zakodowanie, a także wstawić specjalny element graficzny, który będzie zawierał kod.
Pole to jest niemożliwe do skopiowania. Sfałszowanie struktury rastrowej jest niewykonalne, a jedyną drogą do fałszerstwa jest posiadanie przez fałszerza dostępu do kompletnej technologii rastra. W każdym innym bowiem przypadku, zreprodukowany obraz posiada strukturę rastra, przy użyciu którego został powielony i która jest różna od zastosowanej.
Pole może dla użytkownika wyglądać jak to poniżej, ale równie dobrze może ono być ukryte w barwnej grafice.
Pierwsze na świecie opakowanie wyprodukowane w technologii HQSM.
Kolorystyka: 4+0 CMYK
Surowiec: GC-1 300 g/m2
Lakier: Dyspresyjny błysk
Zabezpieczenie HQSM (pola ukryte i widoczne)
HQSM to zaawansowana i unikalna technologia, która pozwala na sprawdzenie oryginalności twojego produktu. Do pracy potrzebny jest telefon z systemem Android lub iOS, a także dołączony obiektyw makro. Wejdź i wyszukaj aplikację HQSM w sklepie AppStore lub Play Store. Jest to również platforma, która łączy twój produkt ze światem www.
O nas
MDM – Druk to firma, która osiąga perfekcyjne rezultaty dzięki pełnej pasji koncentracji na oczekiwaniach Klienta. Właśnie dlatego nasza firma dynamicznie się rozwija. Zaczynaliśmy skromnie 3 września 1996 roku od małego zakładu, który mieścił się w niewielkim pomieszczeniu o powierzchni 20 m2 w Przeźmierowie. Dzisiaj dysponujemy powierzchnią 110 razy większą. Pamiętamy jednak ten pierwszy moment, gdy z wielkimi nadziejami i żelazną konsekwencją trzech wspólników (Maciej Sierpiński, Dariusz Kowalczyk i Mariusz Kowalczyk) postanowiło założyć drukarnię. Udało nam się. Dla nas – dla drukarzy z krwi i kości – od początku najważniejsze były konkrety. Skoro mieliśmy już pomieszczenie, musieliśmy zdobyć maszyny. Tymi pierwszymi urządzeniami, na których rozpoczęliśmy naszą przygodę z własną firmą poligraficzną były: Romajor 313, Romajor 314 i krajarka ręczna KRAUZE.
.
Maciej Sierpiński
Prezes Zarządu (CEO)
Instrukcja obsługi
HQSM to zaawansowana i unikalna technologia, która pozwala sprawdzić oryginalność Twojego produktu. Do jej działania potrzebny jest telefon z systemem Android lub iOS oraz dołączony obiektyw makro. Musisz wykonać kilka kroków, aby przygotować system do skanowania.
1. Pobierz i zainstaluj aplikację HQSM. Znajdziesz ją w App Store (iOS) lub Play Store (Android).
2. Znajdź i otwórz pobraną aplikację za pomocą ikony. Po uruchomieniu aplikacji system poprosi o dostęp do usług lokalizacji i kamer. Funkcja "Tylko w przypadku korzystania z aplikacji" powinna być aktywna.
3. Po otwarciu aplikacji należy się zarejestrować lub utworzyć konto.
4. Dla bezpieczeństwa systemu i danych, Twoje konto musi być zatwierdzone w naszym wewnętrznym systemie. Po zweryfikowaniu i zatwierdzeniu konta (o czym zostaniesz poinformowany e-mailem, wysłanym na adres podany podczas rejestracji), będziesz mógł zalogować się do systemu. Weryfikacja i zatwierdzenie może trwać do 16 godzin roboczych.
5. Kliknij przycisk "Skanuj" i skieruj kamerę na kod kreskowy EAN. System automatycznie znajdzie go i pobierze jego wartość.
6. System wyświetli dane o zidentyfikowanym produkcie. Aby dowiedzieć się, gdzie znajduje się zakodowane pole, należy kliknąć na przycisk "Zbliż obiektyw do miejsca oznaczonego jako kontrolka" w dolnej części ekranu.
7. Lokalizacja ukrytego zakodowanego pola zostanie wyświetlona na ekranie. Możesz teraz założyć obiektyw makro, który został dostarczony z zestawem.
8. Przysuń obiektyw bliżej do zakodowanego obszaru wskazanego w instrukcji. Powiększ i ustaw ostrość. Cały zakodowany obszar powinien znajdować się w obiektywie. Po powiększeniu zobaczysz zakodowane obiekty. Wszystkie one muszą znajdować się na ekranie. Kiedy będziesz gotowy, wciśnij "skanuj". Możesz śledzić proces walidacji, np. w zakładce Historia. Sam proces może trwać od kilkudziesięciu sekund do kilku minut.
I to wszystko! To takie proste!
Możesz również pobrać szczegółową instrukcję obsługi tutaj.
Polityka Prywatności
1. Administrator przetwarza informacje dotyczące Użytkowników, w tym informacje mające charakter danych osobowych, z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa, w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przy zastosowaniu wymaganych prawem zabezpieczeń.
2. Administrator jest administratorem danych osobowych Użytkowników w rozumieniu ustawy o z dnia 10 maja 2018 r. ochronie danych osobowych.
3. Zakres informacji przetwarzanych przez Administratora zgodny jest z formularzami rejestracyjnymi nowego Użytkownika, zasadami składania reklamacji, itp. Podanie danych jest dobrowolne, jednak wymagane do skorzystania z usług.
4. Akceptacja Regulaminu jest jednocześnie zgodą na przetwarzanie danych niezbędnych w celu wywiązania się z umowy przez Administratora, o których mowa w Regulaminie.
5. W systemie Użytkownika Aplikacja ma za jego uprzednią zgodą dostęp do:
- Lokalizacji, korzysta z lokalizacji urządzenia w celu określenia miejsca przeprowadzania Walidacji i prezentacji Treści;
- kamery Urządzenia Mobilnego:
6. Administrator nie odpowiada za politykę ochrony prywatności stosowaną przez właścicieli lub administratorów serwisów, do których przekierowują odsyłacze, które mogą znajdować się w Aplikacji, oraz za polityki dostawców Aplikacji w szczególności firmy Google i Apple.
7. Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Przedsiębiorcy i Użytkownika organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, w oparciu o odpowiednią podstawę prawną. Poza przypadkami wskazanymi w zdaniu poprzednim informacje dotyczące Przedsiębiorcy i Użytkownika nie zostaną ujawnione żadnej osobie trzeciej, bez zgody Przedsiębiorcy i Użytkownika.
8. W przypadku niedozwolonego korzystania ze Aplikacji, tj. niezgodnie z Regulaminem lub obowiązującymi przepisami prawa, Administrator będzie miał prawo do przetwarzania danych osobowych Klienta w zakresie niezbędnym do ustalenia jego odpowiedzialności.
9. Każdy Użytkownik ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo ich poprawiania, uzupełniania oraz prawo żądania zaprzestania przetwarzania danych i ich usunięcia, zwracając się w tym celu pisemnie do Administratora w sposób opisany w punkcie dotyczącym reklamacji.
Kontakt
Bezpieczeństwo
200 000 000 000 dolarów
50% podrabianych leków
1 000 000 ofiar każdego roku
50%
Podróbki
50%
Oryginalne
Produkty
Ekologia
20%
mniej
wody i farby
30%
mniejsze
zużycie surowca
do druku
Jakość
Kodowanie
Poznaj nasz GiftBox
Aplikacja
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH DO CELÓW MARKETINGOWYCH
1. Administratorem Państwa danych w zakresie imienia, nazwiska i adresu e-mail jest MDM-Druk Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w 61-304 Poznań, ul. Borówki 4, tel. 61 876 85 27.
2. Wszelkie pytania związane z przetwarzaniem przez nas Państwa danych można kierować na adres mailowy: ado@mdm-druk.com.pl
3. Podane przez Państwa dane będą przetwarzane w celu przygotowania i przesłania Państwu oferty naszych usług, zgodnie z Państwa zapytaniem.
4. Podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 23 ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 29.08.1997r. – o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016r., poz. 922 ze zm.), zwanej dalej Ustawą oraz art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. - w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,Dz. Urz. UE L Nr 119 str. 1 (od dnia rozpoczęcia stosowania ww. rozporządzenia, tj. od dnia 25.05.2018r.), co oznacza, że przetwarzanie Państwa danych osobowych będzie odbywać się na podstawie zgody.
5. Dane w bazie mailingowej Administratora będą przetwarzane do czasu wycofania przez Państwa zgody. Zgodę można wycofać w każdym czasie kontaktując się z naszym inspektorem ochrony danych wskazanym w pkt. 2.
6. Odbiorcami danych są upoważnieni pracownicy/współpracownicy Administratora, którzy w celu wykonania swoich obowiązków mogą otrzymać do nich dostęp, np. pracownicy działu handlowego.
7. Przysługuje Państwu zawsze prawo dostępu do danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie poprzez kontakt pod wskazanym w pkt 2. adresem mailowym.
8. Jeżeli uznają Państwo, że Państwa dane są przetwarzane niezgodnie z przepisami prawa, możliwe jest wniesienie skargi do organu nadzorczego.
9. Podanie przez Państwa danych nie wynika z żadnego obowiązku prawnego oraz jest dobrowolne.